Ahad, 18 Julai 2010

Silat

Dalam satu aktiviti Bahasa Melayu, satu sesi Silat telah diadakan. Saya dan kawan-kawan telah diberi peluang untuk mempelajari teknik Silat dan juga menemuramah jurulatih Silat. Sebelum sesi ini dijalankan, kami harus membuat beberapa soalan untuk ditanyakan kepada jurulatih silat itu. Kami dikehendaki menggunakan Kata Tanya yang sesuai semasa membuat soalan. Soalan-soalan yang dibuat pula haruslah sesuai untuk ditanya kepada jurulatih silat itu.

Jurulatih silat yang datang pada hari itu ialah Encik Kadir dan Encik Imran. Mereka ialah pesilat yang terkenal di Singapura. Mereka telah memenangi banyak pingat untuk negara. Saya berasa teruja untuk menemuramah meraka.


Melalui sesi ini saya harus membuat powerpoint untuk merakamkan temu ramah saya dengan Encik Kadir. Saya amat bangga sekali dapat bertemu dengan mereka dan menjalani sesi silat bersama mereka.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan